Project 2020/2021: Maquette van de binnenstad van Hattem

De Generaal Hoefer Stichting is gevraagd medewerking te verlenen aan de projectgroep die momenteel bouwt aan de maquette van de binnenstad van Hattem, zoals die er omstreeks 1560 heeft uitgezien.

Het is de bedoeling dat de maquette in brons wordt gegoten in een formaat van circa 80 x 100 cm. En dat deze maquette wordt geplaatst op een prominente plek in Hattems binnenstad. De onthulling wordt verwacht in maart 2021 plaats te vinden.

Maquette 400De kosten van de totale productie bedragen ruim € 10.000. Een groot deel van dat bedrag is reeds ontvangen of toegezegd. Er is goed overleg met de gemeente Hattem over de plaatsing en dergelijke. De aanvraag omgevingsvergunning is verricht.

De projectgroep heeft de Generaal Hoefer Stichting gevraagd “drager” van dit project te worden. Dat wil zeggen dat de stichting eigenaar wordt van de maquette en de verantwoordelijkheid heeft, een eventueel benodigde verzekering afsluit, dat de financiën via de stichting verlopen. Dat de stichting eventueel benodigde vergunningen aanvraagt en dergelijke. Kortom dat de maquette een “adres” krijgt, een verantwoordelijke, een aanspreekpunt.

Dit project past volledig in de doelstellingen van onze stichting en wij hebben de handschoen met genoegen opgepakt.

2021 feestelijk oplevering

De feestelijke oplevering heeft plaatsgevonden op 21 mei 2021

Hieronder de link naar een filmpje over het onstaan van de maquette. Veel kijk en luisterplezier.